Fahrenheit – klucze do powieści

Dodany przez: | sty 30, 2013 | Kategorie: Treść lekcji | 0 komentarzy

Fahrenheit – klucze do powieści

Cel: Wskażę i zinterpretuję kluczowe fragmenty powieści „451 stopni Fahrenheita”.

Nacobezu: 1. Wskażę i zinterpretuję słowa-klucze we wskazanym fragmencie powieści, 2. zredaguję podanie.

Streszczenie lekcji w siedmiu punktach: 1. Rozpoczęliśmy(łyśmy) od zachęcania i zniechęcania – każdy(a) z Was stworzył(a) krótką recenzję na tylną okładkę tej samej książki – jedne miały być pozytywne, inne negatywne, a następnie 2. rozważaliśmy(łyśmy), za pomocą jakich środków językowych uzyskujemy efekt „pozytywności” bądź „negatywności”, 3. po tym ćwiczeniu na dobry początek zgadywaliście(łyście), jaki może być cel naszej lekcji – padały rozmaite propozycje, co pokazuje, jak trudno dobrać aktywność, dzięki której będziecie wiedzieli(ały), dokąd zmierzamy, 4.  powtórzyliśmy(łyśmy) części zdania po to, aby rozebrać (do naga) kilka wypowiedzeń, 5. w trzyosobowych grupach podkreślaliście(łyście) słowa-klucze i – opierając się na nich – przygotowywaliście(łyście) propozycję interpretacji, 6. zredagowaliście(łyście) podanie o  nieuznanie cudzych interpretacji, 7. a na koniec wyświetliłam Wam dwa wystąpienia z portalu ted.com poświęcone nowoczesnym książkom.

Poniżej linki do wystąpień:

Mike’a Matasa o nowej generacji cyfrowej książki  tutaj.  

Raghavy KK o niezwykłych książkach dla dzieci tutaj.

Przypominajki:

Podanie –

Skomentuj

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *