O odwadze publicznych wystąpień

Dodany przez: | kwi 28, 2012 | Kategorie: Treść lekcji | 0 komentarzy

O odwadze publicznych wystąpień

Cel: 1. Wykażę się znajomością lektury „Chłopiec w pasiastej pidżamie”, 2. Rozpocznę pracę nad umiejętnością konstruowania publicznych wystąpień.

Nacobezu: znajomość treści „Chłopca w pasiastej pidżamie”

Streszczenie lekcji w dwóch punktach: 1. Otrzymaliście(łyście) ode mnie listę pytań dotyczących „Chłopca w pasiastej pidżamie” – starałam się zbudować je w ten sposób, abyście mieli szansę wykazania się nie tylko znajomością książki, ale i umiejętnością jej interpretacji – w ciągu 10 minut przygotowywaliście(łyście) się do ich omówienia na forum klasy, 2. każdy(a) z Was miał(a) dwie minuty (odmierzała je maleńka klepsydra) na wystąpienie.

Muszę przyznać – byłam pod wrażeniem nie tylko Waszych interpretacji, ale również tego, że nawet najbardziej nieśmiali(łe) tak dzielnie uporali(ły) się z lękiem przed wystąpieniem przed klasą. Brawo!

A poniżej lista pytań, na które udzielaliście odpowiedzi:

1. Opisz i scharakteryzuj Niedostępnego Zawsze i Bez Wyjątku. Jak myślisz – dlaczego Bruno tak go nazywa?

2. Omów relację Bruna z matką – w Berlinie i Po-Świeciu.

3. Opisz i scharakteryzuj Beznadziejny Przepadek – jego zachowanie w Berlinie i Po-Świeciu. Jak myślisz – dlaczego Bruno tak go nazywa?

4. Wymień najważniejsze dla Bruna rzeczy w Berlinie. Uzasadnij swój wybór.

5. Opisz i scharakteryzuj babcię i dziadka Bruna. Jaki był stosunek dziadka, a jaki babci chłopca do kariery ich syna? (page 9)

6. Jak wyglądały kostiumy bożonarodzeniowe Bruna i jego ojca?  Uzasadnij ich symboliczne podobieństwo bądź różnicę.

7. Wyjeżdżając do Auschwitz, na dworcu Bruno spostrzega dwa pociągi oddzielone platformą. Co się dalej dzieje? Jakie jest symboliczne znaczenie tej sceny?

8.  Jak wygląda otoczenie domu Bruna w Po-Świeciu, a jak otoczenie obozu? Jak je interpretujesz?

9. Dlaczego Bruno robi się dumny ze swego ojca po wysłuchaniu opowieści Marii (przytocz opowieść)? Jaki jest stosunek ojca Bruna do Marii? Jak Maria ocenia działalność ojca Bruna w Po-Świeciu?

10. Opisz i scharakteryzuj porucznika Kotlera. Jaki jest do niego stosunek Bruna, a jaki Gretel?

11. Co się stało Brunowi na huśtawce z opony? Kto mu pomógł (opisz i scharakteryzuj postać)? Dlaczego matka Bruna przypisała sobie cudzą zasługę?

12. Co wspólnego ze sobą mają Bruno i Szmul (w przeszłości i teraźniejszości)?

13. Czym różnią się od siebie Szmul i Bruno (w przeszłości i teraźniejszości)?

14. Na czym polega niemożność porozumienia się Bruna i Szmula, kiedy rozmawiają o opaskach, jeździe pociągiem i pobycie w Auschwitz?

15. Jak sądzisz, dlaczego porucznik Kotler wstydzi się opowiadać o swoim ojcu (przytocz historię ojca)? Czy miało to wpływ na jego nagłe opuszczenie Po-Świecia?

16. Nie znam go i widzę po raz pierwszy w życiu – mówi Bruno do Kotlera. W jakim kontekście zostały wypowiedziane te słowa? Dlaczego udało się je naprawić?

Skomentuj

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *