Folwarczne tematy

Dodany przez: | paź 2, 2013 | Kategorie: Domówki | 0 komentarzy

Folwarczne tematy

Miłe i Mili,

poniżej trochę tematów do opracowania na podstawie „Folwarku zwierzęcego”.

Przypominam: wybieracie jeden i rozwijacie go w zeszycie na 10 października. Do wszystkich obowiązuje nacobezu: 1. podział na wstęp, rozwinięcie, zakończenie + akapity, 2. poprawność interpunkcji i ortografii.

Praca w zeszycie powinna mieć długość min. 1/2 A4, maks. A4.

A oto zagadnienia:

1. Porównaj wydarzenia i uczestników dowolnej rewolucji z fabułą i bohaterami powieści – wskaż podobieństwa i różnice.

2. Zestaw fabuły i bohaterów „Folwarku zwierzęcego” i „Władcy much” – wskaż podobieństwa i różnice.

3. Omów wagę edukacji dla pozycji bohatera w hierarchii władzy. Wyjaśnij – odwołując się do powieści i dowolnych przykładów z literatury i historii – różnicę (a może jej brak?) między edukacją a indoktrynacją.

4. Stwórz listę cech, którymi powinien się odznaczać dobry lider. Wyjaśnij – odwołując się do konkretnych wydarzeń – które z nich świnie posiadają, a których im brakuje.

5. Zinterpretuj znaczenie imion bohaterów oraz ich związek z cechami charakteru.

6. Opisz przebieg rewolucji, do której (potencjalnie) dochodzi w polskiej szkole. Uwzględnij orwellowski schemat jej przebiegu oraz role przyjmowane przez uczestników.

Skomentuj

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *