OK inspiracje

Drzwi do klasy

Dodany przez: | wrz 26, 2012 | Kategorie: Aktualności, OK inspiracje | 0 komentarzy

Drzwi do klasy

Od jakiegoś czasu uważnie przyglądam się szkolnym drzwiom do klas. I zazwyczaj bez względu na to, czy są drewniane, czy sklejkowe, domykają się czy nie, mają gładką czy rzeźbioną powierzchnię, wyglądają podobnie – nieciekawie niczym upiorne zwiastuny kryjącej się za nimi nudy. A przecież, jak pisał Tadeusz Śliwiak: „nie ma takich drzwi których nie warto otworzyć a kto nie pyta codziennie „co jest za tymi drzwiami?” ten dawno już umarł tylko nie wie o tym”. Kiedy zatem przyjaciółka po wizycie w szkołach Nowego Jorku z zachwytem...

więcej

Ławki

Dodany przez: | wrz 23, 2012 | Kategorie: Aktualności, OK inspiracje | 0 komentarzy

Ławki

Jak już pisałam – nie lubię ławek. Dosłownie i w przenośni odgradzają mnie od moich uczennic i uczniów. Nie zmienia to jednak faktu, że stanowią bezcenne źródło wiedzy o szkolnej rzeczywistości. Dowody poniżej. Z...

więcej

Aranżacja klasy

Dodany przez: | wrz 22, 2012 | Kategorie: Aktualności, OK inspiracje | 1 komentarz

Aranżacja klasy

Prowadząc śledztwo w sprawie metod deukrzesławiania, natknęłam się na wpis sprzed prawie 2 lat na blogu ówczesnej minister Katarzyny Hall: „Międzynarodowe badania (…) pokazały, że polską szkołę wyróżnia to, że dzieci na ogół spędzają tam czas, patrząc w plecy kolegi. (…) panuje przeświadczenie, ze szkoła jest miejscem, w którym mamy siedzieć cicho, patrzeć przed siebie (w nauczyciela, tablicę, a przy okazji w plecy kolegi) i słuchać. Przekaz odbywa się w jedną stronę, a uczeń jedynie od czasu do czasu powinien na piśmie lub ustnie odtworzyć...

więcej

DeUkrzesłowienie

Dodany przez: | wrz 20, 2012 | Kategorie: Aktualności, OK inspiracje | 0 komentarzy

DeUkrzesłowienie

Wydawało mi się zawsze, że twarde, szkolne krzesła nadają się jedynie na rozpałkę do kominków – wokół których, niczym w norweskich szkołach, uczniowie(ennice) mogliby pokładać się na fotelach i kanapach. Kilka dni temu zupełnie przypadkiem trafiłam jednak na stronę Zespołu Szkół nr 31 w Toruniu z oddziałami integracyjnymi dla dzieci z autyzmem i przeczytałam, co następuje: „Jak sądzicie: Czy krzesło musi wyglądać tak, jak wygląda? Czy może mieć więcej cech indywidualnych? Co można zrobić, aby pewne rzeczy stały się bardziej...

więcej