Penelopa, czyli co porządne rodziny zamiatają pod dywan?

Dodany przez: | lis 27, 2011 | Kategorie: Treść lekcji | 0 komentarzy

Penelopa, czyli co porządne rodziny zamiatają pod dywan?

Cel lekcji w języku ucznia: Zrozumiem, dlaczego w jednej książce stosuje się kilka typów narracji.

Nacobezu: rodzaje narracji w „Penelopiadzie”, charakterystyka Penelopy.

Streszczenie lekcji w  czterech punktach: 1. zanim przeszliśmy do właściwego tematu, zmierzyliśmy się z zadaniem na dobry początek –  postawiłam pytanie: Co widzi zaglądająca za zasłonę/pod dywan służąca na muralu Banksy’ego? Pracowaliście w parach, a następnie przedstawiliście swoje interpretacje, 2. po krótkiej powtórce borykaliśmy się z kwestiami: Jaki jest rodzaj literacki „Penelopiady”? Kto jest narratorem/podmiotem lirycznym? Dlaczego tekst Penelopy jest jednolity, a pozostałe zróżnicowane: wyliczanka, lament, chór, ballada, dramat?, 3. następnie przedstawiłam Wam kryteria (egzaminacyjne) oceny charakterystyki, 4. na koniec na papierową sylwetkę Penelopy nakleiliście jej cechy wraz z uzasadnieniem.

Przypominajki:

Kryteria (egzaminacyjne) oceny charakterystyki: a. zgodność z tematem, b. przedstawienie postaci (min. 4 informacje), c. opis
wyglądu zewnętrznego
(sposobu mówienia, poruszania się), d. opisanie cech charakteru (usposobienia, umysłowości), e. uzasadnienie co najmniej czterech cech charakteru (ew. przywołanie przykładów z tekstu), f. zredagowanie oceny postaci (wnioski, opinie, refleksje), g. użycie epitetów, porównania i jednego związku frazeologicznego ORAZ trójdzielność, spójność, logika
(niepowtarzanie treści).

Polecanki:

 Mili, wejdźcie na stronę Banksy’ego, obejrzyjcie film „Wyjście przez sklep z zabawkami”, poczytajcie o nim w internecie. Naprawdę warto – zmusza do myślenia.

Strona artysty tutaj.

 

 

cialis diario precio

Skomentuj

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *