Splątane wątki niekończących się historii (cd.)

Dodany przez: | gru 17, 2011 | Kategorie: Treść lekcji | 0 komentarzy

Splątane wątki niekończących się historii (cd.)

Cele lekcji w języku ucznia: Zrozumiem związek budowy fabuły książki z jej treścią.

Nacobezu: budowa fabuły „Niekończącej się historii”, alegoria, symbol,  topos drogi, charakterystyka Bastiana oraz Dziecięcej Cesarzowej

Streszczenie lekcji w sześciu punktach: 1. Na początku powróciliśmy do definicji toposu, a następnie odtworzyliśmy drogę, którą przebył Atreju, oraz omówiliśmy znaczenie jej poszczególnych etapów, czyli: wezwania Atreju (10-letniego dziecka), przerwania rytuału przejścia (Atreju został wezwany przed staniem się mężczyzną i przelaniem krwi), podjęcia wyzwania, spotkania z Morlą, przejścia przez śmierć (Ygramul), zyskania towarzysza (Fuchur), próby trzech bram, spotkania z samym sobą, spotkania z wyrocznią, pokusy nicości, zwątpienia, zwycięstwa, 2. rozmawialiśmy o podróży jako rytuale przejścia, 3. następnie przeszliśmy do postaci Bastiana i borykaliśmy się z pytaniem: Jakiego rodzaju przemocy doświadczył Bastian i dlaczego? Czym stało dla niego opowiadanie historyjek i podziw Christy? Kto zatem wewnątrz powieści jest autorem i narratorem NH? Jak możemy zinterpretować wejście Bastiana w świat fantazji? Kim w nim jest?, 4. lekcję zamknęliśmy rozmową o Dziecięcej Cesarzowej. Inspiracją do tej rozmowy stało się spostrzeżenie Zuzi, że jest ona osobą złą i niemoralną.

Przypominajki:

Rytuał przejścia: obrzęd, który służy do zaznaczenia przełomowych okresów w życiu jednostki, związanych z przechodzeniem z jednej fazy życia do kolejnej, np. chrzest, bar micwa, matura, „słodka szesnastka”.

 

Skomentuj

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *