OK dla uczniów

Wasz Mitra

Dodany przez: | cze 3, 2013 | Kategorie: OK dla uczniów | 0 komentarzy

Wasz Mitra

Chciałabym zamieścić tu wszystkie Wasze – fascynujące – teksty. Musiałabym jednak stworzyć dla nich osobną stronę. Więc tylko dwa. Za to jakie! Pierwsza – Weroniki Nasterskiej: „W Europie każdy człowiek ma obowiązek edukacji szkolnej. Posłanie dziecka do szkoły jest bezdyskusyjne i nie zależy od woli rodziców. Zdaniem większości obywateli tylko wyedukowana młodzież może tworzyć cywilizowane społeczeństwo. Wierzą, że dzięki szkole młodzi przyczynią się do postępu technologii, medycyny czy sztuki. Jednak moim zdaniem,...

więcej

Sugata Mitra

Dodany przez: | kwi 4, 2013 | Kategorie: OK dla uczniów | 2 komentarze

Sugata Mitra

W 1999 roku Hindus Sugata Mitra rozpoczął jeden z najciekawszych eksperymentów edukacyjnych ostatnich lat. Pracując jako urzędnik biura ds. edukacji w New Delhi, często słuchał opowieści bogatych rodziców, którzy rozpływali się nad umiejętnościami swoich pociech. Każde dziecko przejawiało jakiś wyjątkowy talent. Czy to możliwe – zastanawiał się Mitra – że obok w slumsie nie trafiają się takie perełki? I tu zaczyna się Wasza praca. A oto nacobezu, które Was poprowadzi. 1. Obejrzyjcie film-wystąpienie Mitry z 2013 roku tutaj. 2....

więcej

Żyrafizmy i szakalizmy

Dodany przez: | lut 10, 2013 | Kategorie: OK dla uczniów | 1 komentarz

Żyrafizmy i szakalizmy

Wszyscy(tkie), którzy(e) mają ochotę poszerzyć wiedzę o modelu porozumienia bez przemocy Marshalla Rosenberga, niech zerkną do wpisu „Przekleństwo oceniania” tutaj – dokładnie wyjaśniam, co to jest język żyrafy i szakala. W skrócie: A teraz przykłady żyrafizmów i szakalizmów, które wyłapaliście podczas zajęć: ŻYRAFIZMY: 1. „Dobra pamięć, Hubercie”, 2. „Piękna żyrafa, Maćku” – o żyrafie na metodniku, 3. Basia zwraca mi uwagę, że Wiktoria zgłosiła się w dyskusji przed nią. SZAKALIZMY:  1. „Ty głuptaku”, „patusie”, 2....

więcej

Teczki – portfolia

Dodany przez: | paź 2, 2012 | Kategorie: OK dla uczniów | 0 komentarzy

Teczki – portfolia

Drugaczki i Drugaki, my nauczycielki i nauczyciele, oceniając Wasze wysiłki, zazwyczaj ograniczamy się do wystawiania stopni lub dawania informacji zwrotnej. A przecież większość z Was intensywnie pracuje na lekcjach – piszecie, rozwiązujecie ćwiczenia, wypełniacie krzyżówki. Szkoda, że te wytwory giną i nie zawsze mogę docenić Wasz codzienny wysiłek. Rozpoczynamy pracę nad „Krzyżakami” – to lektura, z którą możecie się spotkać na egzaminie po III klasie. Chciałabym, abyście dokumentowali każdy etap analizy książki w postaci teczki-portfolio....

więcej