OK dla uczniów

Patyki i patyczki

Dodany przez: | paź 30, 2011 | Kategorie: OK dla uczniów | 0 komentarzy

Patyki i patyczki

Nieustannie buntujecie się, że patyczek z imieniem zapytanej osoby z powrotem wsuwam do pęczka (jak inaczej nazwać trzymaną w garści wiązkę drewienek?). Zastanówcie się chwilę. Dlaczego tak robię? Co działoby się, gdybym odłożyła go na biurko? Na wszelki wypadek przypominam, o co chodzi z tymi patyczkami: każdy(a) z Was ma patyczek z własnym imieniem i nazwiskiem. Kiedy ogłaszam: „Teraz patyczki, zakaz podnoszenia rąk”, zadaję pytanie, chwilę czekam, a następnie losuję kogoś do odpowiedzi. Dzięki temu trwa nieustanna mobilizacja...

więcej

Nacobezu – medykament na szkolne cierpienia

Dodany przez: | wrz 28, 2011 | Kategorie: OK dla uczniów | 0 komentarzy

Nacobezu – medykament na szkolne cierpienia

„Puls słabiutki, smętna mina… Nie pomoże aspiryna! Pod oczyma duże cienie, więc wyczuwam nadciśnienie… Tętno cienkie – jak u lenia, czyżby chory z urojenia?” – śpiewał Szalony Medyk na płycie Grzegorza Turnaua „Księżyc w misce”. Zabolało? Oj, zabolało! Gniew, smutek, zawód, zaskoczenie, rozczarowanie, złość na nauczycielkę, złość na siebie, lęk przed powrotem do domu, niezadowolenie, zdziwienie, niesprawiedliwość – czuły moje pierwszaki po odebraniu sprawdzonego i ocenionego (czy aby na pewno?) wypracowania pt....

więcej

O prawie do błędów

Dodany przez: | wrz 18, 2011 | Kategorie: OK dla uczniów | 0 komentarzy

O prawie do błędów

Komentując sens podawania celu lekcji, duża część z Was rozumiała, że podstawą  relacji uczeń(nnica) – nauczycielka w OK jest współpraca i WZAJEMNA pomoc. Na czym zatem powinna polegać moja rola jako nauczycielki? Od jakiegoś czasu w języku ludzi, którzy uczą innych, zadomowiły się dwa pojęcia: mentoring i coaching. Mam nadzieję, że nie razi Was używanie na stronie poświęconej lekcjom języka polskiego angielskojęzycznych pojęć. Nie potrafię jednak znaleźć dobrych odpowiedników. Mentoring zakłada, że ucząca (czyli ja) powinnam być...

więcej

Cel lekcji albo szkolna wycieczka

Dodany przez: | wrz 18, 2011 | Kategorie: OK dla uczniów | 0 komentarzy

Cel lekcji albo szkolna wycieczka

Za każdym razem, kiedy rozmyślam o kolejnej lekcji, stawiam sobie pytanie: Po co Was tego uczę (innymi słowy: Dlaczego przez 45 min trzymam Was w klasie, zamiast pozwolić hasać w słońcu w pobliskim parku)? Do czego przyda się Wam w przyszłości ta wiedza? Co będziecie umieć po lekcji, a co pamiętać za kilka lat? Na pierwszej lekcji języka polskiego rozmawialiśmy zatem o tym, co to jest cel lekcji. Postawiłam Wam pytanie: Czy i jakie znaczenie ma podawanie celu lekcji? Oto, co mi odpowiedzieliście: „podawanie celu lekcji ma sens, ponieważ...

więcej