
Cel lekcji w języku ucznia: 1. Scharakteryzuję Klarę Zachanassian, 2. Wyjaśnię motywy jej postępowania.
Nacobezu: charakterystyka Klary Zachanassian, trzy interpretacje postaci Klary
Streszczenie lekcji w punktach: 1. Na początek zrobiliśmy krótką rundkę powtórzeniową – po kolei zadawaliście sobie proste pytania dotyczące treści „Wizyty Starszej Pani”, 2. zastanawialiśmy się nad znaczeniem imienia i nazwiska Klary Zachanassian, 3. stworzyliście plakat-portret Klary – przy każdym, kolejnym elemencie składającym się na wygląd multimilionerki wyjaśnialiście jego znaczenie dla interpretacji całości postaci, 4. w parach, a następnie wspólnie szukaliśmy odpowiedzi na pytania: Dlaczego Klara nosi perukę i protezy?, 5. zastanawialiśmy się nad funkcją postaci w otoczeniu Klary: ślepych eunuchów Kobiego i Lobiego, kamerdynera-sędziego Tobiego, dziewiątego męża, gangsterów, 6. w trójkach borykaliście się z szukaniem dowodów potwierdzających lub kwestionujących alegoryczne/symboliczne interpretacje postaci Klary –> definiowaliście w nich ją m.in. jako: „Sumienie”, „Sprawiedliwość”, „Czyściec”, „Zemstę”, 7. w podsumowaniu po raz pierwszy przygotowywaliście minutowe referaty, zawierające charakterystykę i trzy interpretacje postaci Klary.
Znaczenie słów:
Guellen – gnojówka, bagno
Ill – chory
Klara – czysta
Zachanassian – składa się z trzech nazwisk milionerów: Zacharoff, Onassis, Gulbenkian
Najnowsze komentarze