Pracę nad drugą częścią „Dziadów” połączyłam z lekturą tekstów grozy dla dzieci i młodzieży – daje im ona (a i mnie także) sporą frajdę.
Dzieciaki musiały zatem przeczytać „Opowieści niesamowite i szalone” E. A. Poe i G. Grimly’ego oraz jedną książkę z poniższej listy (bądź zaproponować swoją):
Dawid Walliams „Demoniczna dentystka”
„Atlas zjaw i potworów z całego świata”
Anderson Laura Ellen „Amelka Kieł i bal barbarzyńców”
Ardagh Philip trzy tomy cyklu „Szaleństwa rodzeństwa”
Cantini Barbara „Mortynka. Historia, od której umrzecie ze śmiechu”
Carroll Emily „Przez las”
Donnelly James „Trzy opowiastki dla dzieci”
Gaiman Neil „Koralina” bądź „Księga cmentarna”
Priestley Chris „Opowieści grozy wuja Mortimera”
Szczygielski Marcin „Czarny młyn”, „Za niebieskimi drzwiami”
Cele lekcji w języku nauczycielki:
1. Powtórzenie rodzajów literackich oraz środków stylistycznych.
2. Wyodrębnienie i nazwanie środków budowania nastroju w dziele filmowym i literackim oraz
3. wykorzystanie ich do stworzenia własnego tekstu.
Cele sformułowane w języku uczących się:
Dowiem się, jak (skutecznie) przestraszyć czytelniczkę(ka).