Przybysz albo zszywanie akapitów
Pomysł na lekcję opartą na poruszającej powieści graficznej Shauna Tana pt. „Przybysz” umieszczam zarówno w Konspektach, jak i Szkole Pisania.…
Pomysł na lekcję opartą na poruszającej powieści graficznej Shauna Tana pt. „Przybysz” umieszczam zarówno w Konspektach, jak i Szkole Pisania.…
Cele lekcji w języku nauczycielki: 1. Utrwalenie różnic między epiką a liryką. 2. Tworzenie opowiadania w formie monologu. 3. Przekształcanie…
Celem kolejnej lekcji było wysłuchanie i zapamiętanie piosenek, do których teksty napisano w czasie wojny – na pierwszy ogień (nomen omen)…
Długo szukałam metody na zapoznanie moich uczennic i uczniów z 7. i 8. klasy z ważnymi dla polskiej literatury poetkami…
W poprzednim poście o Chibi Sayoko pisałam, że nic tak nie stymuluje niekonwencjonalnego (w tym o literaturze) myślenia dzieciaków jak…
Każda nauczycielka pracująca z nastolatkami wie, a potwierdzają to wyniki badań, że nic tak nie stymuluje ich niekonwencjonalnego (w tym…
Cele lekcji w języku nauczycielki: 1. Powtórzenie epok z sinusoidy Krzyżanowskiego (nazwa + wiek), podstawowych cech romantyzmu, części mowy (w…
Cele lekcji w języku nauczycielki: 1. Wyszukiwanie i dekonstrukcja stereotypów (na temat czarnoskórych) w filmie. 2. Odczytanie funkcji zoomorfizacji w…
Cele lekcji w języku nauczycielki: 1. Powtórzenie informacji o Biblii i rodzajach literackich. 2.Wyszukiwanie fragmentów Biblii. 3. Zestawienie tekstu źródłowego…
Cele lekcji w języku nauczycielki: 1. Powtórzenie pisania charakterystyki. 2. Wyszukiwanie informacji w tekście. 3. Uzasadnianie cech w odwołaniu do…
Pracę nad drugą częścią „Dziadów” połączyłam z lekturą tekstów grozy dla dzieci i młodzieży – daje im ona (a i…
W tym wpisie zamieszczam dwie propozycje lekcji wprowadzających do tworzenia charakterystyki. Oparłam je na powieściach, które analizowałam z uczennicami i…
Konstruując lekcję, należy pamiętać o wszystkich elementach metody Petera Liljedahla – a co najmniej o dwóch pierwszych częściach, tzn. losowym…
Schemat zajęć dotyczy stawiania tezy oraz tworzenia tekstu argumentacyjnego – można go przyłożyć do dowolnie wybranej (hipo)tezy, w tym na…
Schemat zajęć przypomina ten z wpisu Tworzenie rozprawki (1) – różni się początkiem. Cele lekcji w języku nauczycielki: 1.…
Autorką poniższych scenariuszy lekcji do „Quo vadis?” jest nauczycielka II LO im. M. Kopernika z oddziałami dwujęzycznymi oraz międzynarodowymi, a…
Poniżej zamieszczam konspekty poświęcone analizie powieści Suzanne Collins „Igrzyska śmierci”. Aby je pobrać, wystarczy kliknąć w słowo „konspekt”. Metody w…
Cele lekcji w języku nauczycielki: 1. Powtórzenie i uzupełnienie wiedzy o mitologii, w tym biblijnej, i Biblii. 2. Wyszukiwanie słów…
Cele lekcji w języku nauczycielki: 1. Powtórzenie i uzupełnienie wiedzy o mitologii, w tym biblijnej, i Biblii. 2. Wprowadzenie nazw…
Poniżej zamieszczam konspekty skupione wokół słowotwórstwa. Aby je pobrać, wystarczy kliknąć w słowo „konspekt”. Konspekt 1. Cele lekcji w…