Każda nauczycielka pracująca z nastolatkami wie, a potwierdzają to wyniki badań, że nic tak nie stymuluje ich niekonwencjonalnego (w tym o literaturze) myślenia jak oryginalne opinie rówieśniczek i rówieśników.
Warto to wykorzystać i poprosić o zestawienie w trakcie lekcji szablonowych informacji z dowolnego bryku z niezwykłą grafiką oraz sprowokowaną przez nią dyskusją artystki Chibi-Sayoko.
Znaleźć je można tutaj: dyskusja
A poniżej fragment z internetowej wymiany interpretacji:
JARUNA:
Rewelacja.
Papkina zawsze wyobrażałam sobie jako grubego i podstarzałego, chyba dlatego, że tak wyglądał w wersji z teatru telewizji i tak go widziałam po raz pierwszy – tzn. przed czytaniem „Zemsty”…
CHIBI-SAYOKO:
Na pewno podstarzały, ale biorąc pod uwagę jego skromne możliwości finansowe, to chyba nie miał okazji szczególnie utyć…
Dzięki.
Nic dodać. Nic ująć. Tylko się zachwycać.