Poniższa lekcja z „Kamieni na szaniec” – poświęcona przedwojennej inteligencji – to eksperyment z „wyskakującymi notatkami” – oryginalny pomysł można obejrzeć tutaj.
Cele lekcje w języku nauczycielki(la):
1. opis wyglądu głównych bohaterów lektury,
2. charakterystyka bohatera zbiorowego – polskiej inteligencji,
3. uświadomienie wagi wykształcenia oraz strat poniesionych przez inteligencję w trakcie II wojny światowej.
Cel lekcji w języku uczących się: Scharakteryzuję bohatera zbiorowego „Kamieni na szaniec” Aleksandra Kamińskiego.
Konspekt do lekcji oraz niezbędny załącznik.
Na wszelki wypadek dorzucam również zdjęcia „wyskakujących notatek” – pomysły, z których korzystam, niekiedy nagle znikają.
W załączniku do lekcji Zbiorowość w „Kamieniach na szaniec” jest błąd. Dawidowski został postrzelony w czasie Akcji pod Arsenałem, ale nie 30 marca, bo Akcja pod Arsenałem była 26 marca. 30 marca Alek zmarł w wyniku postrzału.
Dziękuję za uważność!