Poniżej zamieszczam konspekty poświęcone analizie powieści Suzanne Collins „Igrzyska śmierci”. Aby je pobrać, wystarczy kliknąć w słowo „konspekt”.
Metody w nich zastosowane można przyłożyć do dowolnie wybranych lektur.
Cele lekcji w języku nauczycielki:
1. Powtórzenie części mowy oraz rodzajów literackich.
2. Wyodrębnianie słów kluczowych.
3. Tworzenie i nazywanie zbiorów wyrazów.
Cele sformułowane w języku uczących się:
Wyodrębnię słowa kluczowe dla narracji „Igrzysk śmierci”.
Cele lekcji w języku nauczycielki:
1.Wprowadzenie słowa „manipulacja” oraz zdefiniowanie jednego z jej rodzajów.
2. Wyodrębnienie w tekście sposobów manipulacji językiem.
Cele sformułowane w języku uczących się:
Poznam jeden ze sposobów manipulowania ludźmi.
Cele lekcji w języku nauczycielki:
1. Powtórzenie funkcji części mowy.
2. Zdefiniowanie sposobów manipulacji w reklamie i tekstach informacyjnych.
3. Odróżnianie tekstu informacyjnego od artystycznego.
4. Przygotowanie 1. strony gazety i tekstu informacyjnego dla telewizji.
Cele sformułowane w języku uczących się:
Stworzę 1. stronę procapitolińskiej (prorządowej) gazety.
Cele lekcji w języku nauczycielki:
1. Pogłębianie umiejętności dyskutowania i facylitowania.
2. Rozpoznawanie środków perswazji i manipulacji oraz ich funkcji w tekstach reklamowych.
3. Tworzenie kodeksu etyki wypowiedzi.
4. Wyciąganie wniosków.
5. Sporządzanie notatki.
Cele sformułowane w języku uczących się:
Zmierzę się manipulacją w reklamie społecznej.
Cele lekcji w języku nauczycielki:
1. Analizowanie słów kluczowych.
2. Wyszukiwanie argumentów za i przeciw tezie.
3. Określanie funkcji spójników w tekście argumentacyjnym.
4. Tworzenie rozprawki.
5. Pogłębianie umiejętności dyskutowania i facylitowania.
Cele sformułowane w języku uczących się:
Wyszukam argumenty za i przeciw tezie: „Żyjemy w Panem”.
Cele lekcji w języku nauczycielki:
1. Wyszukiwanie argumentów za i przeciw tezie.
2. Ważenie argumentów i przykładów.
3. Tworzenie rozprawki.
Cele sformułowane w języku uczących się:
Zważę argumenty za i przeciwko tezie.