Autorką poniższych scenariuszy lekcji do „Quo vadis?” jest nauczycielka II LO im. M. Kopernika z oddziałami dwujęzycznymi oraz międzynarodowymi, a równocześnie studentka Szkoły Edukacji UW – Monika Anuszkiewicz. Wydają mi się tak ciekawe, że wydębiłam z niej zgodę na zamieszczenie ich na stronie.
W kwadratowych nawiasach zamieściłam wnioski z naszych dyskusji po przeprowadzonych lekcjach.
Cel długoterminowy w języku nauczycielki: Uczennica(eń) potrafi wykorzystać w interpretacji utworu literackiego odwołania do wartości.
Cel krótkoterminowy w języku nauczycielki: Uczennica(eń) potrafi wskazać i porównać wartości charakterystyczne dla Rzymian i chrześcijan w “Quo vadis”.
Cel długoterminowy w języku nauczycielki: Uczennica(eń) zna środki językowe, rozumie ich funkcje w budowaniu stereotypów.
Cel krótkoterminowy w języku nauczycielki: Uczennica(eń) potrafi wykorzystać środki językowe w kontekście opisu postaci i ich języka w powieści H. Sienkiewicza.
Konspekt 3. oraz konspekt 4. (tworzą całość)
Cel długoterminowy w języku nauczycielki: Uczennica(eń) charakteryzuje bohaterkę lub bohatera literackiego.
Cel krótkoterminowy w języku nauczycielki: Uczennica(eń) charakteryzuje bohaterkę lub bohatera literackiego w “Quo vadis” H. Sienkiewicza.
oraz
Cel długoterminowy w języku nauczycielki: Uczennica(eń) twórczo wykorzystuje znajomość treści lektury do stworzenia własnego tekstu.
Cel krótkoterminowy w języku nauczycielki: Uczennica(eń) pisze twórczo wykorzystuje znajomość treści “Quo vadis?” do napisania własnego tekstu.
Cel długoterminowy w języku nauczycielki: Uczennica(eń) potrafi dyskutować oraz argumentować.
Cel krótkoterminowy w języku nauczycielki: Uczennica(eń) potrafi stworzyć argumenty i wziąć udział w dyskusji dotyczącej wartości w “Quo vadis”.