„Balladyna odgrywa ciągle tę samą rolę. Dzień w dzień zabija siostrę, matkę, męża. Jednak pewnego dnia jej świat ulega zniszczeniu, kartka z jej książki zostaje wyrwana, a ona sama strącona na ziemię – zachęca do przeczytania swojej wersji „Balladyny” publikująca na Wattpadzie Assaulted.
Assaulted „Strącenie” – na motywach „Balladyny” Juliusza Słowackiego
Dotychczas – a szkoda – nie korzystałam z możliwości, jakie daje praca z Wattpadem. A przecież powyższe opowiadanie warto pokazać w klasie nie tylko jako dowód na inspirującą moc klasyki, ale przede wszystkim ze względu na redakcyjny dialog toczący się między twórczynią a jej czytelniczkami i czytelnikami.
„Z chęcią poczytam wasze rady i krytykę, oczywiście konstruktywną ;-)” – pisze autorka pod tekstem i je otrzymuje, a moje nie byłyby lepsze. Dotyczą m.in.: logiki fabuły, doboru zdań pojedynczych lub złożonych, konstrukcji dialogu, powtórzeń czy pogłębienia analizy świadomości bohaterki – tego, co dzieje się w jej głowie.
Jestem przekonana, że informacja zwrotna w postaci otwartej dyskusji pod wrzuconym na Wattpada uczniowskim tekstem to ciekawa alternatywa dla tej klasycznej. On sam zostaje zaś dowartościowany – opublikowany i czytany w Internecie przestaje być kolejną szkolną wprawką.
Trzeba wziąć za niego odpowiedzialność.