Zintegrowane czytanie i pisanie

Dodany przez: | sty 8, 2016 | Kategorie: Aktualności, Dobre praktyki | 0 komentarzy

Zintegrowane czytanie i pisanie

W ramach metody zintegrowanego czytania i pisania wykorzystuje się grupy do nauki czytania tekstów. Stosuje się ją w starszych klasach szkoły podstawowej (od IV) i gimnazjum.

Wszystkie osoby zostają przypisane są do zespołów stworzonych z dwóch par, które pochodzą z innych powołanych wcześniej grup. Podczas gdy nauczyciel(ka) pracuje z jednym, pary w pozostałych angażują się w rozmaite zlecone zadania: głośno sobie czytają, przewidują zakończenie, streszczają historię, opisują reakcje, ćwiczą zasady ortografii, dekodowanie i słownictwo.

Następnie zespół stara się zrozumieć przesłanie, analizując i interpretując tekst.

Analogicznie w przypadku pisania – członkinie(owie) zespołu tworzą wstępne wersje prac pisemnych, a następnie wzajemnie je poprawiają i redagują.

Stosując metodę ZCiP warto trzymać się następującej sekwencji:

1. prezentacja nauczycielki(a).

2. ćwiczenia w grupie.

3. zespołowe ocenianie wstępne.

4. quiz sprawdzający przygotowanie do sprawdzianu.

5. przyznanie dyplomów grupom na podstawie średnich osiągnięć członkiń(ów), którzy wykonali wymagane zadania lub ćwiczenia związane z czytaniem i pisaniem.

Skomentuj

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *